Assessorament Municipal per a la Gestió de Contractes de Lloguer

La Oficina Local d’Habitatge (OLH) ofereix un servei d’assessorament gratuït per a resoldre dubtes i conflictes relacionats amb els contractes de lloguer, tant per a propietaris com per a inquilins. Aquest servei té com a objectiu garantir una relació contractual segura, equilibrada i transparent entre les parts implicades.

Assessorament per a Propietaris:

  • El servei inclou orientació sobre les obligacions legals i les bones pràctiques per assegurar una relació de lloguer justa, evitant conflictes legals i mantenint una convivència harmònica.
  • Compliment de la Duració Mínima del Contracte
    És imprescindible respectar la durada mínima del contracte, establerta en 5 anys si el propietari és persona física, o 7 anys si actua com a persona jurídica.
  • Índex de Preus de Lloguer
    Els propietaris han de respectar l’índex de preus de lloguer establert pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, evitant possibles pràctiques abusives.
  • Conservació i Habitabilitat de l’Habitatge
    És responsabilitat del propietari mantenir l’habitatge en bon estat de conservació i garantir-ne la seva habitabilitat segons la normativa vigent.
  • Privacitat de l’Inquilí
    Els propietaris han de respectar la privacitat de l’inquilí, evitant qualsevol intrusió no justificada en la seva residència.
  • Gestió de la Fiança
    La fiança ha de ser retornada en les condicions establertes pel contracte, descomptant únicament les reparacions degudament justificades.

Assessorament per a Inquilins:

També oferim suport a les persones llogateres per ajudar-les a entendre els seus drets i responsabilitats, amb l’objectiu de garantir una estada tranquil·la i conforme a la normativa.

  • Pagament Puntual de la Renda i Despeses
    Els inquilins han de complir amb el pagament puntual de la renda i altres despeses acordades al contracte, per evitar conflictes derivats de l’impagament.
  • Manteniment de l’Habitatge
    És fonamental que els inquilins cuidin l’habitatge, informin sobre danys i facilitin les reparacions necessàries per mantenir-lo en bon estat.
  • Ús de l’Habitatge com a Residència Habitual
    Els inquilins han de fer un ús exclusiu de l’habitatge com a residència habitual, seguint les condicions establertes en el contracte de lloguer.
  • Normes de Convivència
    Els inquilins han de respectar les normes de convivència establertes per la comunitat de propietaris, contribuint a una bona relació amb els veïns.
  • Retorn de l’Habitatge en Bon Estat
    En finalitzar el contracte, l’inquilí ha de retornar l’habitatge en les condicions acordades, tenint en compte l’ús normal de la propietat.

Contacta amb el Servei d’Assessorament Municipal

Si tens qualsevol dubte o necessitat d’assessorament sobre el teu contracte de lloguer, contacta amb el Servei d’Assessorament Municipal de la Oficina Local d’Habitatge (OLH). El nostre equip t’aconsellarà i guiarà durant tot el procés per assegurar una relació contractual equilibrada, legal i sense conflictes.

Per obtenir més informació preferiblement es pot dirigir a l’Oficina Local d’Habitatge de Gavà, mitjançant el telèfon 93 263 96 60 o bé demanant cita prèvia a través del següent enllaç.